17 Kasım 2014 Pazartesi

HALKLA İLİŞKİLER VE SOSYAL MEDYA

Halka ilişkiler uygulama alanlarındaki kitle iletişim araçlarının boyutları gün geçtikçe artmaktadır. Tüm kitle iletişim araçları halkla ilişkiler çalışmalarının kapsamına araç ve yöntemi haline gelmektedir.Günümüzde bu alana sosyal ağlar da girmektedir.İletişim stratejisi olan halkla ilişkilerde kaynak hedef kitle ve mesajın iletildiği ortam vardır.Bu ortam değişmiş ve sosyal medyayı da içine almıştır.

Türkiye de internetin gelişmesi iş ortamlarında kullanılması ile birlikte internet üzerinden düşük maliyetle az çaba ile ile reklam yapılabileceği anlaşılmıştır bu da internet ve sosyal medya kullanımını artırmıştır.İnternet pazarlama iletişimi aracı olarak kullanılmaya başlanmış firmalar iletişim pazarlama amaçlı mesajlarını bu yeni mecra iletip geri bildirimi de aynı yolla almaktadır. Sadece internet değil facebook bloglar kişisel ağlar vb. ortamlarda reklam yaygınlaşmıştır. Bu durum reklamların tüketici odaklı olmasını sağlamıştır. Geleneksel medya da olduğu gibi ürünü tanıtmak satışı artırmak amaçlanmıştır bu da sosyal medyanın artık pazarlama hedefleri arasına girdiğini gösterir. İşletmeler artık sosyal medya üzerinden kampanyalar tanıtım çalışmaları yapmaktadır.

Web 1.0 döneminde ilkel bir yöntemle kullanıcılar pasif alıcılar konumundaydı ve sadece verilen bilgileri alıyorlardı. İnteraktif kullanıcı web 1.0 de yoktu yani etkileşim söz konusu değildi.Zamanla internetin web 1.0 teknolojisi yetersiz kaldı ve internetin sadece bilgi almak çeşitli içerikler indirmekten fazlası olduğu anlaşıldı.2004 te O’Reilly Media tarafından kullanıma sunuldu.

Web 2.0 kavramı ,ikinci nesil internet tabanlı web servislerinden toplumsal ağ sitelerini(sosyal networkler), web tabanlı özgür ansiklopedileri, forumları, podcastleri ve diğer çevrimiçi birliktelik ve paylaşıma olanak sağlayan ortamları ifade etmektedir.
Kullanıcılar açısından bakıldığında web 2.0 ile pasif durumdan aktif duruma geçen kullanıcı tüketmenin yanında üreten konumuna geçmiştir.Bunu da sosyal medya araçları olan ; Facebook, Twitter, Google , Wikipedia vb araçlarla ile yapmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder