12 Kasım 2014 Çarşamba

HALKLA İLİŞKİLERDE PLANLAMA SÜRECİ

Bir halkla ilişkiler çalışması hazırlanırken, birbiri ardınca sıralanan işlerin yapılması gerekir. Bunları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
  • Belirli bir sorunu ya da fırsatı açıkça tanımlayabilmek ve konuyla ilgili hedef kitleleri belirlemek için araştırma yapma ve bilgi toplamak.
  • Bir strateji oluşturmak amacıyla planlama ve programlama.
  • Stratejiyi uygulamak için eylem ve iletişim.
  • Kitlenin tepkisini belirlemek ve varsa sonraki basamakta ne yapılacağını kararlaştırmak için değerlendirme.
İlk olarak,halkla ilişkiler sorunu ya da fırsatı, araştırma ve analizlere dayanarak tanımlanır. Ardından sorunla başa çıkabilme ya da fırsatı ürün ya da kurumun lehine dönüştürebilmek ya da bir başka ifade ile, fırsattan yararlanmak için bir strateji geliştirilir. Stratejinin tasarlanması, ne yapılacağı, hangi sıra ile yapılacağı ile ilgili temel stratejik kararların alındığı planlama ve programlama sürecini gerektirir. Sonraki aşamalar olan iletişim ve etkinlik basamaklarında kullanılacak taktiklere karar verilir. Bu taktiklerin etkili olup olmaması, planlama aşamasındaki başarıya bağlıdır.

Yukarıda da anlatıldığı gibi, halkla ilişkiler çalışması oluşturmada izlenmesi gereken genel başlıkları araştırma ve bilgi toplama, planlama ve programlama, iletişim ve eylem ile değerlendirmeden oluşur.

Bu dört ana başlığın açılımlarıyla meydana gelen halkla ilişkilerde stratejik planlama süreci ise, birbirini izleyen şu aşamalardan oluşur:
1.     Sorun belirleme ve durum analizi 
2.     Hedefler
3.     Hedef kitle
4.     Amaçlar
5.     İletişim stratejileri 
6.     Etkinlik stratejileri
7.     Uygulama planları
8.     Ölçümleme ve değerlendirme


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder