Bir halkla ilişkiler çalışması hazırlanırken, birbiri ardınca sıralanan
işlerin yapılması gerekir. Bunları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
- Belirli bir sorunu ya da
fırsatı açıkça tanımlayabilmek ve konuyla ilgili hedef kitleleri
belirlemek için araştırma yapma ve bilgi toplamak.
- Bir strateji oluşturmak
amacıyla planlama ve programlama.
- Stratejiyi uygulamak için eylem
ve iletişim.
- Kitlenin tepkisini belirlemek
ve varsa sonraki basamakta ne yapılacağını kararlaştırmak için
değerlendirme.
İlk olarak,halkla ilişkiler sorunu ya da fırsatı, araştırma ve analizlere
dayanarak tanımlanır. Ardından sorunla başa çıkabilme ya da fırsatı ürün ya da
kurumun lehine dönüştürebilmek ya da bir başka ifade ile, fırsattan yararlanmak
için bir strateji geliştirilir. Stratejinin tasarlanması, ne yapılacağı, hangi
sıra ile yapılacağı ile ilgili temel stratejik kararların alındığı planlama ve
programlama sürecini gerektirir. Sonraki aşamalar olan iletişim ve etkinlik
basamaklarında kullanılacak taktiklere karar verilir. Bu taktiklerin etkili
olup olmaması, planlama aşamasındaki başarıya bağlıdır.
Yukarıda da anlatıldığı gibi, halkla ilişkiler çalışması oluşturmada
izlenmesi gereken genel başlıkları araştırma ve bilgi toplama, planlama ve
programlama, iletişim ve eylem ile değerlendirmeden oluşur.
Bu dört ana başlığın açılımlarıyla meydana gelen halkla ilişkilerde
stratejik planlama süreci ise, birbirini izleyen şu aşamalardan oluşur:
1. Sorun belirleme ve durum
analizi
2. Hedefler
3. Hedef kitle
4. Amaçlar
5. İletişim
stratejileri
6. Etkinlik stratejileri
7. Uygulama planları
8. Ölçümleme ve
değerlendirme
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder